Математика - це цікаво










Калейдоскоп   привабливого   та  захоплюючого світу математики





(Звучать фанфари 1)
І ведучий: Вітаю вас, друзі! Бачу, бачу, що зібралося тут  добірне товариство. Дуже приємно, що юні перемишлянці  так  шанують  математику, що дружно  прийшли  на свято.
ІІ ведучий: Відлуння про підготовку  математичного вечора заповнило коридори і класи нашої школи. Всі любителі математики,а я думаю,що вони становлять  12/12, з великим  нетерпінням  чекали  дня – 15 листопада. І ось цей день настав.
І ведучий: Сьогодні ми будемо відпочивати та розважатись, поринувши у світ такої точної  науки як – Математика. Отож, перш за все на цю сцену запрошується головний гість – Цариця Математика.
(Звучить  марш, виходить Цариця Математика)
Математика: Шановні  вчителі  математики, вельмишановна  адміністраціє  і весь педагогічний і учнівський колективи! Вітаю Вас у стінах рідної школи. Мої любі шанувальники! Запрошую Вас у цікаву подорож на математичному  всюдиході,  у чарівну  країну – Математику. Ми будемо мандрувати моїми нескінченними просторами, знайомитися з моїми великими вміннями і надбаннями. Вирушаймо ж у путь! Нас чудові речі ждуть.

(№3 Пісня «Гай зелений, гай»)
О математико!
Рівняння, дроби, похідна щодня.
Ти нам даєш  основу міцну
І відправляєш у життя.
Як же забуть тебе,
О моя формуло, складна і непроста!
Точність – це твій девіз без помилок.
Я знаю: ти завжди така.
П-спів.
Можеш все забути,
Тільки пам'ятай
Логарифми і призми,
Бісектрису й катет,
Ромб і медіану -
Їх не забувай.
Можеш все забути, (3р)
Тільки пам’ятай
Піраміду й синус
Похідну і дроби,
І тому подібне – це не забувай!

ІІ ведучий:  До слова запрошуються учні 6-х класів, які теж хочуть звернутися до Цариці Математики.

1.     Найдавніша на планеті
Між наук цариця, -
Математика - ти наша
Вірна помічниця.

2.     Чи будинок зводиш, друже,
Чи пливеш морями,-
Скрізь вона тобі послужить,
Всюди вона з нами.

3.     На заводі чи в друкарні,
В відкритті галактик,
Навіть лікар у лікарні
Мусить її знати.

4.     І сувора, й солов'їна
     Математика  країна.
Праця тут іде завзята,
Вмій лиш спритно рахувати!

5.     Вмій ділити,віднімати,
Множить швидко й додавати.
     Вмій кмітливо все збагнути,

     Першим в відповіді бути.


6.     Щоб водити кораблі,
Щоб у небо полетіти,
Треба все нам добре знати
Треба все нам добре вміти.

7.     І ось тут нам усім
Юним технікам
У пригоді стає
Математика.

8.     І щоб лікарем стати
І у космос літати –
Треба перш за все
Математику знати.

9.     Чом, скажіть,кораблі
По маршруту ідуть?
Хоч туман,заметіль,
Хоч далека їм путь?

10.                        А тому, що є наука
Математика.
Агрономом у нас
Також можеш ти буть
Це країні вони
Урожай дають.

11.                        Хто науку цю цікаву
Добре знатиме,
Той ніколи в кожнім ділі
Не блукатиме.

12.                        До різних ми наук охочі,
Нехай ведуть нас до вершин.
Та зараз ми сказати хочем:
Наші математиці уклін.

(Пісня про математику. №4)

2 р.
 
Два на два чотири /2 рази

І не можуть бути тут мотиви
         Приспів
Два на два чотири /2 рази
Ані три , ані п’ять
Це потрібно знать
Два на два чотири / 2 рази
 Ані шість, ані сім
Це відомо всім.
Три на три є завжди дев'ять
І нічого тут не вдіять
Дуже просто рахувать
Скільки буде 5 на 5
5 на 5 двадцять п'ять /2 рази
Абсолютно вірно.

Два на два чотири / 2 рази
І не можуть бути тут мотиви.
         Приспів
В кого друзі не спитаєм
Шість на 8 сорок вісім

2 р.
 

6 на 6  36

6 на 6  36
Абсолютно вірно.

Приспів
Приспів

І Ведучий: Увага! Увага! Доповідь члена Піфагоріської школи, академіка природних наук Мовчаленка. (Читає  доповідь)
Вельмишановні колеги! Вельмишановні академіки! Як, ви ще не академіки, а учні? Нічого, це не має значення. Бо, якщо ви вчите математику, то ви вже робите перший крок у велику науку. Власне, ви його зробили тоді, коли дізналися: один додати один – буде два, два помножити на два буде чотири...
Ви це вчили у першому класі? Абсолютно правильно. Перший клас – це такий клас, в якому все вчать, а потім лише повторюють тільки в дещо складнішому вигляді аж поки не стануть академіками. А тоді знову починають повторювати.
Отже! Дорогі колеги, не лякайтесь прірви премудрості. Не лякайтесь навіть тоді, коли вам почнуть снитися синуси і косинуси,тангенси і котангенси, коли у вас у голові почнуть битися ікси з ігреками. Це з багатьма бувало, навіть з академіками найвидатнішими, звичайно коли ще вони ходили до школи. Потім все стане на своє місце. Буває безперечно, що катет перечепиться через гіпотенузу якраз тоді, коли вас викличуть до дошки. І ви тоді замість того, щоб відповідати, замислитесь як їх розчепити. Щоб в таких випадках буває? Вчитель ставить двійку в журнал. Навіть славетний математик Остроградський, коли він ще вчився в гімназії, часом одержував двійку з математики.
  Тобто, головне, повторюю, не лякайтесь. І не покладайте надію на те, що з останньої парти вам кинуть рятівний пояс, тобто підказку чи шпаргалку. Не червонійте, я знаю, що часом ви такими справами займаєтесь. А професор шпаргалок, як і професор чорної і білої магії, - це не мої колеги. Мої колеги – ті, хто сміливо кидається в море цифр, хто витягає корені найвищого степеня, розплутує найхитріші стеління ліній. Ті, хто сидячи за шкільною партою, заново робить ті відкриття, які робили Піфагор і Евклід, Ньютон  і Лобачевський. І нехай ви ці відкриття робите за час історії сотий, тисячний, мільйонний раз – це однаково відкриття. І ви підете далі.
Математика навчить вас вираховувати, скільки яких добрив внести, щоб поле дало найбільший врожай, допоможе вам робити креслення для спорудження найкращих будівель і виготовлення найпотужніших двигунів. Математика дасть вам розрахувати траси польоту не тільки на Марс, а й до інших зірок. Ви навчите електронні машини за секунду вираховувати такі числа, які не могло вирахувати людство за тисячоліття. Ви навчите їх складати вірші і грати в шахи краще, ніж Каспаров.
А, можливо, ті з вас, яким більше до вподоби футбол, зумієте грати в цю гру з математичною точністю, і тоді кожен з вас буде попадати у ворота і ваша команда ніколи не перейде з вищої у першу лігу. Та годі! Ким би ви не стали, математика вам знадобиться!
        Бажаю вам, дорогі колеги, шановні математики, академіки, успіхів у вивчені цариці наук – Математики!
       А ще скажу, що це неправда що математика любить людей сухих, похмурих. Кожну справу краще робити весело, з посмішкою. Тож нехай і сьогоднішній вечір буде веселий.
ІІ ведучий: А сьогоднішня зустріч дійсно буде веселою. На сцену ми хочемо запросити… Як ви думаєте, кого? Справжніх прихильників математики – учнів, які виявили бажання навчатися у математичному класі.
(На сцену виходять учні, ведучі їм задають питання)
- Ходять чутки,що ви любите математику. А за що ви її любите?
    1. Математика-наука царівна,
Вона складна і водночас чарівна.
  2. Відкриває нам неосяжні глибини,
В житті потрібна кожній людині.
  3. Алгебра-це формул мати,
Підставляєм, скорочуєм і вчимося рахувати.
   4. Геометрія складається з теорем,
За кожний свій крок їй звіт даєм.
    5. І математику, і алгебру, і геометрію вчи –
Це допоможе досягти вершин.
     6. Тож хай, немов прогресії зростають,
Ряди геометрів і алгебристів.
(Звучить пісня № 5 на мелодію «Гей ви, стрільці січовії!»)
1.     З математикою, друзі, ви дружіть!
Додавання й віднімання – ви любіть!
Ікс та ігрек відшукати
Треба вміти!
2.     Аксіоми й теореми ви учіть!
Піфагора й Ковалевську ви любіть!
І квадрати, кола й круги
І усякі там фігури,
Креслить треба вміть.
3.     Математика наш давній, вірний друг
Приклади із додаванням нам дають
Інтеграли,логарифми /2 рази
Математика наш друг.
    І ведучий: А зараз – література пауза.
Легко порахувати, скориставшись переставним
Законом додавання.
Першокласника Миколку
Запитала тітка Таня:
- Що ви вчили?
- Додавання.
- Ну, то мусиш знати,
Як один до два додати?
Розгубився  першокласник -
Знічений такий, нещасний…
-         Думай, синку, думай, любий,
Мама  гладить йому чуба.
Брат говорить:
-         Це ж дрібниця -
Сума двійки й одиниці.
-         Так, це зовсім небагато,
Утішає сина й тато!
А Микола мовчки дума:
Що ж вона таке за сума?
Тут, нарешті, тітка Таня
Ставить навідні питання:
-         Уяви, що у хлопчини
Уже є два мандарини,
А як дати ще одного -
Скільки буде їх у нього?
-         Жодного, - сказав Микола,
Озираючись довкола,
Бо не знайдеться хлоп’яти,
Що не зможе їх ум’яти!

ІІ ведучий: Ми продовжуємо наше свято. Шановні вчителі математики! Вже багато літ ви всіх учили корінь добувати,та ще й арифметичний,а учні наші добули національний і класичний. Запрошуємо їх до залу.

Учень 1: Талантами багата Україна!
Хай навіть відбиваючись від орд,
Долаючи неволю і руїни,
Все ж геніїв народжує народ.
Учень 2: Найперший з них – Михайло Остроградський,
Великий, сильний тілом і умом,
Найкращий вчений у краю козацькім,
Знавець аналізу, балістик, аксіом.
 Учень 3: Він пригортав, мов сина, Кобзаря Тараса,
З ним – українства молодий розвій:
Науку вивів на найвищу трасу
І множив славу нації своїй.
Учень 4: Ми – діти славного народу,
Остап Парасюк – з нашого району,
І тим пишаємось щоднини,
Математики реклама – гордість України.
Учень 5: Чи чули про Михайла Кравчука,
Людину мудру і святу
Жорстокість дика і німа
Відправила за дріт, на Колиму.
Учень 6: Завіщо? В чім його вина?
Ніяка не вина, а ціль!
На те, націлена вона,
Щоб український цвіт не цвів.
Учень 7: Хай слова про них лине на всі боки й кінці,
Бо Зарицький і Полюй були українці!
Не забудемо ніколи, якого ми роду,
Славить будемо науку рідного народу.

 (№6 Учні виконують український народний танець)

І ведучий:  А зараз, на сцену запрошуємо шестикласників, які показують добрі результати з математики. Можливо, хтось із них стане в майбутньому видатним математиком, чи винахідником і тим прославить нашу школу.
(Виходять учні-шестикласники)
ІІ ведучий: Уважно слухайте завдання. А подумавши, відповідайте. Отже, починаємо бліц-опитування.
1)    У батька 5 дочок і кожна має брата. Скільки дітей у батька? (6 дітей)
2)    Яку назву має має 1/100 гривні?  
  (копійка)
3)    Обчислити 234×0×875? (0)
4)    На яке число не можна ділити? (0)
5)    Яке з чисел не ділиться на 5?
а) 934         б) 8020       в) 725       г) 47355        (934)
6)  Знаменита жінка-математик:
 а) Анна Герман;             б) Софія Ковалевська;
 в) Жанна   Д‘Арк ;          г)  Ольга  Герасимюк           (Софія Ковалевська)
 І  ведучий:
7) Дріб 16/17  називається ... (правильним)
8) Дріб 109/109  дорівнює … (1)
9) Два числа, добуток яких дорівнює 1, називаються …                 (взаємно оберненими)
10)  Чи має рівняння  9 × x = 489 натуральний розв’язок?
(4+8+9=21, 21 не ділиться на 9, отже ні!)
11) Чи є серед парних чисел прості числа?            (Так, 2)
ІІ  ведучий: Як бачите, шановне товариство, зміна нам росте гідна, можна не турбуватися. Залишається сподіватися, що вони нас перевершать.
І ведучий: Наше сьогодення  не мислиме без чого?
                     Ну, звісно – без рекламної паузи.
ІІ ведучий:  А ми рекламну паузу заповнимо калейдоскопом цікавих фактів.
1)    Про Остроградського
Відомому математикові Остроградському спала на думку якась незвичайно приваблива математична ідея в ту мить, коли він ішов однією із вулиць Петербурга. Тоді він почав списувати формулами те, що вважав за чорну дошку, призначену для запису обчислень. Зненацька дошка стала від нього віддалятися. З’ясувалося, що це була карета. Здивований математик гукав услід візнику: «Стривай! Куди ж ти поспішаєш? Ще трішки!».
2)    Про аспіранта
Одного разу нудний аспірант довів свого керівника до того, що той сказав йому: «Ідіть і розробіть побудову правильного много­кутника зі 65 537 сторонами» (65 537 = 216+1). Аспірант вийшов, щоб повернутися з потрібною побудовою за 20 років, яка зберіга­ється в архівах у Геттінгені.
3)    Про Боссю
Відомий математик Боссю помирав, бувши без пам’яті. Ніхто з його рідних не міг домогтися відповіді на жодне питання. Увій­шов друг умираючого. Йому пояснили стан справ. «Зачекайте, я змушу його відповісти. Скажи-но мені, друже, який квадрат дванадцяти?»— «Сто сорок чотири»,— відповідав Боссю. Це були його останні слова.
4)    Про Ейнштейна
­Одного разу Ейнштейна спитали, як, на його думку, з’явля­ються винаходи, що змінюють світ. «Дуже просто,— відповів той.— Усі знають, що зробити це неможливо. Але неодмінно знайдеться один невіглас, що цього не знає. Саме він і зробить винахід».
5)    Про Ньютона
У Ньютона було дві кішки, які звикли рано вранці будити свого хазяїна. Щоб обидві кішки — велика й маленька — могли вибігати на подвір’я, не турбуючи його, учений пропиляв у дверях два отвори, які відповідали розмірам тварин. Коли наступного дня він розповів про це сусідові, той зауважив, що достатньо було б і одного отвору. «Справді! — вигукнув Ньютон.— А мені це й на думку не спало!»



6)    Про Гілберта
Д. Гілберт на лекції в Геттінгенському університеті якось сказав: «Перед кожною людиною є певний обрій. Часом він через певні обставини зменшується до безконечної величини, огортаю­чись у точку. Тоді людина каже: це моя точка зору».
7)    Про Ампера
Одного разу Ампер із сином зупинилися в Авінйоні відпочити. Неуважний Ампер ніяк не міг порахувати, скільки треба заплатити господареві. Урешті-решт йому допоміг зробити це син. «Шанов­ний пане,— зауважив доброзичливий авінйонець,— ви майже не вмієте рахувати, вам слід було б повчитися арифметиці в нашого священика... Звідтоді, як він навчав мене цифрам, минуло багато часу, а я, бачте, ще й досі дещо пригадую».
Славетний фізик і математик навіть не зміг йому запере­чити.

II ведучий: Наше свято підходить до свого завершення… Але воно ще не закінчується. Ми хочемо побажати нашим вчителям ще більше прихильників математики, а на літніх канікулах за одержані відпускні відпочити на … Гавайський островах. Тропічна рослинність, екзотичні курорти, одним словом, радість спілкування з прекрасним чекає кожного туриста, який відвідає Гаваї – чудовий куточок на планеті.

   I ведучий:Острови знаходяться серед вод Тихого океану, де часто бувають шторми, цунамі. Щоб застерегти вас від біди, ми вам даруємо цю бандероль, яку сьогодні отримали з Гавайських островів. Цитрусові – це райська насолода, яку не замінять жодні острови.
(Учні виносять бандероль. Звучить пісня)
Ми бажаємо сьогодні від душі,
Щоб не були ви голодні і сумні,
Щоб грошей багато мали,
Й холодильники тріщали.
В мерседесах щоб каталися усі,
Щоби з горем ви не знались день при дні.
Щоб начальство вас любило,
І працювати було мило.
На Гаваях відпочити, і не раз,
Снікерс їсти, колу пити раз у раз,
Та все ж ви згадуйте клас,
Рідні Перемишляни і нас.
Всім бажаєм многа літа, многих літ,
Щирих усмішок без ліку рік у рік,
Щоб лікарів ви не знали,
Й сонце радо зустрічали.

Немає коментарів:

Дописати коментар